17.2.09

Words That Feed Us

Words That Feed Us
written by Henri Nouwen


When we talk to one another, we often talk about what
happened, what we are doing, or what we plan to do. Often we
say, "What's up?" and we encourage one another to share the
details of our daily lives. But often we want to hear
something else. We want to hear, "I've been thinking of you
today," or "I missed you," or "I wish you were here," or "I
really love you." It is not always easy to say these words,
but such words can deepen our bonds with one another.

Telling someone "I love you" in whatever way is always
delivering good news. Nobody will respond by saying, "Well,
I knew that already, you don't have to say it again"! Words
of love and affirmation are like bread. We need them each
day, over and over. They keep us alive inside.

***********************************************************************************

Palavras que alimentam
Escrito por Henri Nouwen


Quando nos cumprimentamos, muitas vezes para falar sobre o que aconteceu, o que estamos a fazer, ou o que pretendemos fazer. Muitas vezes, nós dizemos, "Tudo bom?" e nós encorajamos um outro para compartilhar os pormenores da nossa vida cotidiana. Mas muitas vezes queremos ouvir outra coisa. Queremos ouvir, "Eu pensei em você hoje ", ou" eu senti saudades de você ", ou" Eu queria que voce estivesse aqui", ou" eu realmente te amo. "Nem sempre é fácil de dizer estas palavras, mas essas palavras podem aprofundar os nossos laços um com o outro.

Alguém dizendo "eu te amo" em qualquer forma é sempre entregando boas notícias. Ninguém irá responder por dizer: "Bem, eu sabia disso, voce nao precisa dizer de novo "! Palavras de amor e de afirmação são como pão. Precisamos de cada um deles
dia, mais e mais. Elas nos mantêm vivos por dento.

Nenhum comentário: