O cartaz foi inicialmente produzido pelo Ministério da Informação , em 1939,durante o início da Segunda Guerra Mundial. Foi destinado a ser distribuído de forma a reforçar o moral em caso de um desastre de guerra. Dois e meio milhões de cópias foram impressas, embora o cartaz tenha sido distribuído apenas em número limitado. O designer do pôster não é conhecido. O cartaz foi o terceiro de uma série de três. Os dois primeiros cartazes da série "Your Courage, Your Cheerfulness, Your Resolution Will Bring Us Victory" (800,000 printed) and "Freedom is in Peril" (400,000 printedforam emitidos e utilizados em todo o país para fins de motivação, como o Ministério da Informação do princípio de que os eventos de as primeiras semanas da guerra seria desmoralizar a população.Planejamento para os cartazes começaram em abril 1939; pelos desenhos junho foram preparados, e, em agosto 1939, eles estavam em seu caminho para as impressoras, para ser colocado dentro de 24 horas do início da guerra. Os cartazes foram concebidos para ter um dispositivo de uniforme, ser um projeto associado com o Ministério da Informação, e ter um design único e reconhecível, com uma mensagem do rei ao seu povo. Os slogans foram criados por funcionários públicos.
The poster was third in a series of three. The previous two posters from the series, "Your Courage, Your Cheerfulness, Your Resolution Will Bring Us Victory" (800,000 printed) and "Freedom is in Peril" (400,000 printed) were issued and used across the country for motivational purposes, as the Ministry of Information assumed that the events of the first weeks of the war would demoralise the population. Planning for the posters started in April 1939; by June designs were prepared, and by August 1939, they were on their way to the printers, to be placed up within 24 hours of the outbreak of war. The posters were designed to have a uniform device, be a design associated with the Ministry of Information, and have a unique and recognisable lettering, with a message from the King to his people. The slogans were created by civil servants, with Waterfield coming up with "Your Courage" as "a rallying war-cry that will bring out the best in everyone of us and put us in an offensive mood at once". These particular posters were designed as "a statement of the duty of the individual citizen", un-pictorial, to be accompanied by more colloquial designs. The "Your Courage" poster was much more famous during the war, as it was the first to go up, very large, and was the first of the Ministry of Information's posters.[2] The press, fearful of censorship, created a backlash, and thus a lot of material related to these posters has been kept by archives
Take a look what you've started,In the world flashing from your eyes, And you know that you've got it,From the thunder you feel inside, I believe in a feeling,Of the pain that you left to die, I believe in the livin' In life that you give to try
17.10.11
Por falar nisso...
Ai embaixo tem um cartaz do Keep Calm and Carry On. Para quem não conhece esta eh a estoria dele
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